«تیلور و تیلوریسم» از نگاه «چشم انداز» چهارم
شماره چهارم ماهنامه علمی-تخصصی «چشم انداز» به صاحب امتیازی انجمن علمی-دانشجویی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی منتشر شد.
«به عصر مدارس خلاق خوش آمدید » عنوان مقاله ای از فاطمه برزگر میباشد که در ذیل آن به بررسی ویژگیهای مدارس خلاق و مدیران و معلمان و برنامه درسی و دانش آموزان خلاق پرداخته شده است.
«نظام آموزش کارمندان دستگاه های اجرایی» عنوان مقاله دیگریست که در آن به تبیین الزامات مربوط به نظام آموزش کارکنان دولت ، مکانیزمهای اجرایی و چالشهای این امر میپردازد
نوشتار جالب توجه در این نشریه با نام «تیلور و تیلوریسم» به چاپ رسیده که به بررسی دیدگاهها و «مدیریت علمی» ای که تیلور مطرح کرده است، میپردازد.
در این شمارهی «چشم انداز» مقاله ای از سپیده جعفری با عنوان «راهکارهای نوین نظارت و راهنمایی تعلیماتی برای بهبود آموزش و پرورش» آورده شده است که در آن به ضرورت نقش و سیر تاریخی نظارت و راهنمایی آموزش پرداخته شده است.
«نقش خانواده در تربیت فرزندان کارآفرین» عنوان مقاله دیگری است که نویسنده در آن اظهار میدارد ؛ آموزش کودکان برای اتکا به خود، استقلال در تصمیم گیری و سخت کوشی در سنین پایین رابطه مستقیمی با پرورش روحیه کارآفرینی دارد.
«سبکهای تفکر و پیشرفت تحصیلی دانشجویان»، «نیاز سنجی آموزشی، اولین گام برای برنامه ریزی آموزشی» و «مدیریت مدرسه محوری» جزء مطالب تحلیلی و شاخص این شمارهی نشریه «چشم انداز» میباشد.
گفت و گوی خواندنی با دبیر دبیران ِ انجمنهای علمی دانشگاه، حول محور و موضوع «مدیریت و برنامه ریزی به صورت علمی» از بخشهای قابل توجه این مجله است.
بررسی نظام آموزشی کشور آلمان از نظر: دوره های تحصیلی، نحوه ارزشیابی، سیاستهای آموزشی، ساختار آموزشی و... مطلبی است که توسط زهرا نودهی، صفحات انتهایی «چشم انداز» را به خود اختصاص داده است.
همچنین خلاصه ای از سخنرانیهای افراد سرشناس در این حوزه در سومین کنفرانس بینالمللی مدیران آموزش، مطلب پایانی این نشریه محسوب میشود. لازم به ذکر است که این گاهنامه در 36 صفحه، به مدیر مسئولی «حمید فاتحی» منتشر و در اختیار علاقهمندان این حوزه قرار خواهد گرفت.
ضمناً علاقهمندان جهت ارتباط با نشریه میتوانند از آدرس پست الکترونیکی (www.cheshmandaz_atu@yahoo.com) استفاده نمایند.
- ۹۱/۰۵/۲۸