نشریات دانشجویی

اینجا می‌توانید نشریات دانشجویی را ببینید و فایل پی‌دی‌اف آن را دانلود کنید.

نویسندگان

«مددکاری اجتماعی» از منظر «راه اول » نخست

شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۱۶ ب.ظ

اولین شماره گاهنامه علمی ـ تخصصی مددکاری اجتماعی با عنوان «راه اول» منتشر شد.این نشریه مطالب خود را در قالب «مقالات علمی – پژوهشی» و «مطالب آموزشی» و «مطالب خبری – تحلیلی » ، به خوانندگان ارائه می‌کند.


«بررسی عوامل عدم موفقیت پروژه های توانمندسازی در سازمان بهزیستی کشور» عنوان مقاله ای از فاتح فاطمی است که در آن ، ابتدا عوامل مختلف درون سازمانی و برون سازمانی مؤثر بر ناکامی پروژه های توانمندسازی سازمان بهزیستی به صورت موشکافانه و علمی، که نتیجه سه سال فعالیت تخصصی نگارنده بدست آمده، مورد بررسی قرار گرفته و در پایان هم راهکارهای مناسب جهت بهبود این شرایط نیز ارائه شده است.

«بیکاری و نقش مددکاری اجتماعی در تأمین رفاه اجتماعی» نانم مقاله علمی به قلم مریم رشیدیان است که با بررسی شرایط موجود اشتغال و بیکاری در جامعه و رابطه آن با رفاه اجتماعی افراد جامعه بر ضرورت و نقش مددکاران اجتماعی در این زمینه پرداخته و بر نقش آنان در سیاست گذاری‌های اجتماعی که بسیار هم مورد غفلت قرار گرفته، بیشترین تأکید شده است.

در بخش دوم نشریه یعنی بخش «آموزشی»، ابتدا به معرفی فیلد کارورزی کانون اصلاح و تربیت تهران پرداخته شده است. سپس، به طور خلاصه چند نمونه از کارهای مددکاری اجتماعی فردی و گروهی دانشجویان کارورز در کانون اصلاح و تربیت، بیان شده است، تا ضمن انتقال دانش و تجربیات این دانشجویان زمینه های نقد و بررسی هر بیشتر عملکرد دانشجویان و همچنین، فیلدهای کارورزی فراهم گردد. چرا که، ضروری است تا با توجه بیشتر اساتید و سرپرستان گرامی مددکاری اجتماعی شرایط بهبود کارورزی دانشجویان مددکاری به عنوان مهم‌ترین منبع آموزشی آنان فراهم گردد.

در بخش پایانی نشریه یعنی بخش «خبری ـ تحلیلی» سعی گردیده، یکی از مهم‌ترین و تکان دهنده‌ترین حوادث سال جاری در حوزه مددکاری اجتماعی که بسیار هم خبر ساز شد مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. این حادثه، بیرون انداختن بیماران بیمارستان امام در بیابان‌های اطراف تهران بود که به اسم مددکاران بیمارستان تمام شد. در این مقاله، با بررسی ضرورت توجه به خلع‌های حقوقی و قانونی در این زمینه، به توجه بیش از پیش بر نقش و جایگاه مددکاران اجتماعی در بیمارستان تأکید شده است.

گاهنامه علمی ـ تخصصی مددکاری اجتماعی به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی مددکاری اجتماعی ، مدیر مسئولی محمد راجعیان و سردبیری  ادریس سلطانی در 30 صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است

در ضمن علاقه‌مندان به ارتباط با نشریه می‌توانند با پست الکترونیکی نشریه به نشانی Madadkari.allame@gmail.com مکاتبه نمایند

برای دانلود نشریه کلیک کنید

برای دریافت نشریه کلیک نمایید.

  • کارشناس

نظرات (۱)

باسلام
من به نمایندگی از تمامی دانشجویان مددکاری اجتماعی از شما کارشناس محترم نشریات دانشگاه و همه دست اندر کاران مدیریت فرهنگی دانشگاه بار دیگر صمیمانه تشکر میکنم و از خداوند منان برایتان آرزوی موفقیت روز افزون دارم.
پاسخ:
هرجا هستی موفق باشی.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی