نشریات دانشجویی

اینجا می‌توانید نشریات دانشجویی را ببینید و فایل پی‌دی‌اف آن را دانلود کنید.

نویسندگان

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

همایش مدیران مسئول نشریات دانشجویی سراسر کشور

پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۴۵ ب.ظ

دهمین دوره همایش سالانه نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود. 

در این همایش سالانه، مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تابع وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، شرکت و سه عضو دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی کشور را انتخاب می‌کنند. شرکت در کارگاه‌های آموزشی، ارتباط، گفتگو و تعامل با دیگر دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه‌ها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با مسئولین وزارت علوم؛ از دیگر بخش‌های جنبی این همایش خواهد بود.

زمان: 27 تا 29 اردیبهشت ماه 1391

مکان: قم، مجتمع فرهنگی نور

وسیله رفت و برگشت توسط دانشگاه مهیا خواهد شد.

  • کارشناس

انتشار شماره اول جستارهایی در مدیریت

پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۱۳ ب.ظ

همراه با بهار طبیعت، نخستین شماره فصلنامه علمی تخصصی «جستارهایی در مدیریت» منتشر شد. این فصلنامه که با اهدافی چون ارتقای سطح اعتماد به نفس علمی دانشجویان، کمک به تولید علم و تلاش در جهت رفع کاستی‌های موجود نظام آموزشی رشته مدیریت منتشر می‌شود، موضوعات و مباحث مورد نظر را در دو بخش کلی نظری و کاربردی ارایه می‌نماید.

در این شماره و در بخش نظری، شش عنوان مقاله تخصصی ارایه شده است. در اولین مقاله که به قلم صادق حسنی مقدم نوشته شده، میزان تأثیر متغیرهای تئوری رفتار برنامهریزی شده بر تمایل افراد نسبت به اهدای داوطلبانه خون مورد مطالعه قرار گرفته است. از میان متغیرهای مورد مطالعه، باور ادراکی بیشترین نقش را در تمایل افراد به اهدای داوطلبانه خون داشته است. 

در مقاله بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان نسبت به خدمات بانکداری الکترونیکی، که علی‌اکبر رجبی و ابراهیم عباسی آن را نوشته‌اند. نتایج نشان داد که از میان متغیرهای مورد مطالعه، عامل رضایت الکترونیکی، مهم‌ترین عامل موثر در ایجاد وفاداری الکترونیکی مشتریان می¬باشد. در مقاله سوم، جناب آقای محسن ادبی به تدوین استراتژی تولید با استفاده از الگوی SWOT در یک شرکت تولیدی پرداختند. 

میثم بابایی فارسانی هم در مقاله خود به شناسایی و اولویت‌بندی معیارهای موثر بر ارزیابی عملکرد دانشگاه پیام نور با استفاده از مدل EFQM پرداخته است. میثم خالق پناه، حمید شاهبندرزاده و محمدحسن صیف هم در مقاله خودشان، رابطه میان انواع شیوه‌های تصمیم‌گیری و هوش سازمانی را مورد مطالعه قرار داده‌اند. نتایج این مقاله نشان داده که در سازمان مورد مطالعه، شیوه تصمیم‌گیری مشارکتی و وابستگی، بهترین شیوه‌های تصمیم‌گیری جهت افزایش هوش سازمانی محسوب می‌شوند.

مقاله مدل اقتضایی حسابداری مدیریت بر مبنای تکنولوژی، ساختار، فرهنگ و استراتژی نیز که توسط سلمان سفیدچیان و الهام مجرب نوشته شده، نشان می‌دهد که سازمان‌ها چگونه براساس شرایط و اقتضائات خود، باید تکنیک‌های حسابداری مدیریت مختلف را بکار گیرند.  در بخش کاربردی فصلنامه نیز به اهمیت شناخت شناسی در تحقیقات مدیریت، معرفی بانک اطلاعاتی Emerald، معرفی وب سایت مرجع تخصصی مطالعات ترازیابی و تجارب برتر (APQC)، معرفی پایان نامه‌های مدیریتی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخته شده است. در پایان نیز نقد محبوبه حبیبی بر عملکرد علمی و تحصیلی دانشجویان مدیریت منتشر شده است.

«جستارهایی در مدیریت» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمود جعفرپور، و سردبیری محبوبه حبیبی و با حمایت «معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی»، در 122 صفحه و به قیمت 1000 تومان منتشر گردیده و  در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه توزیع می‌گردد.

برای آگاهی از نحوه همکاری و ارسال مقالات با نشانی jostarmodiriat@yahoo.com مکاتبه نمائید.

  • کارشناس

برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی

دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۱، ۰۳:۱۰ ب.ظ

برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی

برای عضویت در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علامه طباطبائی

با توجه به تبصره 2 ماده 4 آئین‌نامه نشریات دانشگاهی، به منظور انتخاب 3 نفر عضو دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه (دو نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی‌البدل) انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشگاه برگزار می‌گردد. اعضای دانشجویی منتخب، علاوه بر انجام وظایف مندرج در ماده 6 آئین‌نامه (همچون؛ بررسی درخواست و صدور مجوز انتشار نشریات، نظارت بر عملکرد نشریات و حسن اجرای آئین‌نامه، مصوبات و شیوه‌نامه‌های شورای مرکزی ناظر، رسیدگی به تخلفات و ...) برای آگاهی و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های کمیته، ایجاد تعامل و همکاری میان مدیران مسئول نشریات دانشگاه، پیگیری و دفاع از حقوق نشریات و انعکاس نظرات ایشان به مسئولین، پیشنهاد برنامه‌ها و فعالیتهای نشریاتی، در جلسات حضور می‌یابند.

مدیران مسئول منتخب، پس از دریافت حکم رسمی از طرف معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، که ریاست کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه را نیز بر عهده دارد، به مدت یک سال در جلسات حضور خواهند داشت.

شرایط کاندیداها:

1. مدیر مسئول نشریه بوده و حداقل دو ترم از تحصیل ایشان بدون احتساب ترم جاری باقی مانده باشد.

2. نشریه ایشان دارای مجوز انتشار از کمیته ناظر دانشگاه بوده و در یک سال قبل از تاریخ انتخابات (27 فروردین ماه 1391) حداقل یک شماره منتشر شده باشد.

شرایط رأی دهندگان:

1. مدیران مسئول نشریاتی که مجوز انتشار از کمیته ناظر دانشگاه داشته و در یک سال قبل از تاریخ انتخابات (27 فروردین ماه 1391) حداقل یک شماره منتشر شده باشد.

2. نماینده مدیرمسئول نشریه با شرایط فوق، با ارائه معرفی‌نامه مکتوب از وی

-  هر فرد تنها می‌تواند نماینده یک مدیرمسئول باشد و یک مدیرمسئول نمی‌تواند نماینده مدیرمسئول دیگر باشد.

- در صورت معرفی نماینده از طرف مدیرمسئول، لازم است مراتب تا پایان وقت اداری روز قبل از انتخابات (26رفروردین ماه 1391) به صورت مکتوب به اطلاع مدیر امور فرهنگی دانشگاه برسد.

نحوه انجام تبلیغ و معرفی کاندیداها:

1. کاندیداهای عضویت در کمیته ناظر دانشگاه، در روز برگزاری انتخابات (27 فروردین ماه 1391)  قبل از برگزاری و شروع اخذ رأی، می‌توانند برای معرفی خود، اهداف و برنامه‌هایشان از عضویت در کمیته، در جمع مدیران مسئول نشریات دانشگاه سخنرانی نمایند.

2. کاندیداها می‌توانند پس از وصول و تأیید کاندیداتوری خود توسط دبیرخانه نشریات، از طریق همین وبلاگ یا معرفی وبلاگ/سایت خود، اقدام نمایند.

نحوه و چگونگی ثبت نام:

از تاریخ شنبه 19 فروردین ماه لغایت سه‌شنبه 22 فروردین ماه 1391، از ساعت 8 صبح تا 16 عصر

کلیه مدیران مسئول می‌توانند با رعایت شرایط و مقررات مذکور، تقاضای کاندیداتوری خود را از طریق ارسال ایمیل به نشانی nashr@atu.ac.ir یا دورنمای شماره 88706688 یا کتبی به دبیرخانه نشریات دانشگاه به نشانی: خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از سه راه شهید بهشتی، انتهای کوچه نادر، پلاک 5، طبقه سوم، مدیریت امور فرهنگی اعلام نمایند. لذا لازم است در متن تقاضای خود، نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، شماره تماس همراه و نام نشریه و تاریخ انتشار آخرین شماره نشریه خود را ذکر نمایند.

نحوه اجرا و نظارت بر انتخابات:

1. کارشناس نشریات به عنوان نماینده کمیته ناظر، مسئول برگزاری انتخابات می‌باشد.

2. مدیران مسئول یا نماینده معرفی شده توسط ایشان، در صورت تمایل به همکاری و نظارت بر انتخابات، لازم است موضوع را تا پایان وقت اداری شنبه 26 فروردین ماه 1391 به دبیرخانه اعلام نمایند، تا هماهنگی‌های لازم با ایشان صورت پذیرد. 

زمان و مکان برگزاری انتخابات:

یک‌شنبه 27 فروردین ماه 1391، از ساعت 15 لغایت 18 عصر، در دفتر دبیرخانه نشریات دانشگاه

در صورت هرگونه سوال یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر بخش نظرات وبلاگ و نشانی پست الکترونیک، تلفن  88709415 (021) دبیرخانه نشریات پاسخگوی شما خواهد بود.

  • کارشناس

در آخرین روزهای اسفندماه 1390 دوره آموزشی روزنامه‌نگاری مصوب وزارت علوم، ویژه صاحبان امتیاز، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی، در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
این کارگاه دو روزه، حدوداً 16 ساعت به طول انجامید. در روز اول، هوشنگ قلندری مدرس خانه نشریات دانشجویی و مولف کتاب «روزنامه نگاری در نشریات دانشجویی»، مواد درسی «اخلاق روزنامه‌نگاری» و «گرافیک و صفحه‌آرایی» را تدریس کرد. در ادامه، ابراهیم نعیمی دبیرسابق کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه هم به تدریس «آیین نامه نشریات دانشجویی» پرداخت و به برخی سوالات دانشجویان پاسخ گفت. 
همچنین فرشاد مهدی‌پور روزنامه‌نگار با سابقه و مولف کتاب «تیتر یک: واژه‌نامه روزنامه‌نگاران ایرانی» دروس «سبک‌های خبرنویسی»، «شیوه‌های تهیه گزارش» و «تکنیک‌های مصاحبه» را در روز دوم ارائه داد. در انتهای کارگاه هم، رضا نساجی مدیر خانه نشریات دانشجویی وزارت علوم به ارائه توضیحات لازم به دانشجویان در خصوص فعالیت‌های خانه پرداخت.
این دوره، صرفا برای فعالان نشریات دانشجویی و دانشجویان داوطلب کسب مجوز نشریات برگزار شده بود. دانشجویانی که به هر دلیل ممکن موفق به شرکت در این دوره نشدند، می‌توانند در دوره بعدی که در بهار امسال برگزار خواهد شد، شرکت نمایند. در صورت وجود ظرفیت و با رعایت شرایط و ضوابط مقرر، دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های روزنامه‌نگاری هم می‌توانند در دوره دوم کارگاه، شرکت نمایند. ضمناً به شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب نمره لازم در آزمون نهایی دوره شوند، از طرف خانه نشریات دانشجویی اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گواهینامه شرکت در کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری اهداء خواهد شد.
برای دیدن دیگر تصاویر به ادامه بروید.
  • کارشناس