نشریات دانشجویی

اینجا می‌توانید نشریات دانشجویی را ببینید و فایل پی‌دی‌اف آن را دانلود کنید.

نویسندگان

«زندگی نامه دکتر واعظ» از نگاه «سوفیا» 19

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۵۶ ب.ظ
شماره نوزدهم نشریه سوفیا؛ گاهنامه‌ی تخصصی زبان و ادبیات فارسی منتشر شد.این نشریه مباحثی را در قالب ؛ «پیش در آمد» ، «زندگی نامه» ، «بحر در کوزه» ، «مقالات» و به خوانندگان ارائه می کند.


«توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل» عنوان زندگی نامه دکتر سعید واعظ از اساتید برجسته‌ی رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی  می باشد. وی ده سال از عمر خویش را ریاست دانشکده‌ی ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی را به عهده داشته و دو سال را در سمت معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی بوده است.

«بحر در کوزه»  نام  پرونده است  که شامل یادداشت‌های اساتید دانشگاه‌های مختلف ایران (دکتر تقی پور نامداریان، دکتر محسن ابوالقاسمی، دکتر نعمت‌الله ایرانزاده و ...) و جهان (دکتر احمد مهدوی دامغانی و...) در رابطه با دکتر واعظ می باشد

« قل لصاحٍ » عنوان مقاله ای در این نشریه است که دکتر سعید واعظ به بررسی معنی مصرع  « قُل لِصاحٍ تَرَک الناسَ مِنَ الوجدِ سُکاری » می پردازد.

در این شماره از سوفیا ، علاوه بر « قل لصاحٍ » دو مقاله دیگر از دکتر واعظ به نام های « بازنگری در بیتی از تاریخ جهانگشای » و « گله ی یار از یار » آورده شده است.

« بررسی مضامین مشترک در اشعار سعدی وشاعران عرب» نام مقاله ای از دکتر شیرزاد طایفی است که به بررسی مضامین مشترک سعدی شیرازی با برخی از عالمان و شاعران عربی زبان ،در زمینه شعر و نثر پرداخته است.

برخی دیگر از عناوین نشریه عبارت است از «شعرای عربی سرای آذربایجان» ، «چند یاداشت در باره لغات کلیله و دمنه » ، «نگاهی به ترجمه اخوانیات» و ...

 « به یادگار من ای عکس» عنوان آلبوم عکسی از دوره های مختلف زندگی دکتر واعظ است

این شماره از نشریه در 109 صفحه و در قطع ‌A5 به چاپ رسیده است و بصورت رایگان و محدود در اختیار اساتید و دانشجویان علاقه‌مند قرار می‌گیرد.

 

برای دانلود نشریه کلیک کنید

برای دریافت نشریه کلیک کنید

  • کارشناس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی